Lediga jobb

HR ansvarig till Nyköpingshem
Publicerad: 2018-06-14 
ArbetsgivareNyköpingshem Aktiebolag
Rekryteringsområde Tjänstemän
UppdragstypRekrytering
OmrådeHR/ Organisation
OrtNyköping
Platser1
Sista ansökningsdatum2018-08-12
Företagspresentation

Nyköpingshem är det största bostadsbolaget i Nyköping md 65 medarbetare. Vi ägs av Nyköpings kommun som också utser företagets styrelse. Nyköpingshem är ett aktiebolag, men också ett allmännyttigt företag. Detta innebär att vår verksamhet ska drivas på affärsmässiga villkor men utan enskilt vinstintresse.

Nyköpingshem är en viktig kugge i Nyköpingsbornas vardag. Vi har under årens lopp tagit en aktiv del i kommunens expansion och bostadsutveckling. Vi är idag Nyköpings ledande hyresvärd med drygt 3 800 lägenheter och därigenom har omkring 6 500 Nyköpingsbor sitt hem hos oss.

Nu rekryterar Nyköpingshem en HR-ansvarig.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som HR-ansvarig ansvarar du för personalfrågor inom Nyköpingshem och är underställd VD. Du kommer att vara den planerande, drivande och stöttande medarbetaren i personalfrågor. Du kommer att arbeta med processer, rutiner, metoder och planer som rör personalfrågor - samt att följa upp och utvärdera verksamheten utifrån detta.

I uppgifterna ingår personaladministrativt utredningsarbete inför förhandlingar, lönerörelse och avtalsfrågor, arbetsmiljöfrågor, personalutveckling, utbildnings- och arbetskraftsbehov. Vidare arbete med rekrytering och avveckling, jämställdhet, frisk- och hälsovård, rehabiliteringsfrågor och socialt arbete. Du kommer också att arbeta med utbildnings- och kompetenskartläggning, NMI samt enkäter.

Tjänsten inbegriper att ta del i företagets centrala strategi-, styr- och planeringsgrupper.

 

 

Din profil

Vi söker dig som har utbildning inom personalområdet eller kan uppvisa motsvarande erfarenhet från ditt arbetsliv. Du har minst fem års yrkeserfarenhet. Du har arbetat med rehabfrågor, personaladministration, statistik, lönerevisioner, rekrytering, pensioner, kollektivavtal mm. Du har god kunskap om lagstiftning inom personalområdet, men vet också var du ska söka den information som du behöver.

För att lyckas behöver du kunna arbeta både självständigt och i grupp. Du drivs av att arbeta med förbättring och utveckling. Du är en god organisatör, strukturerad och driven.

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid kompetenser som: problemlösning, samarbete, kommunikation, anpassning och relationsbyggande.

 

 

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Peter Ardenfors och nås på peter.ardenfors@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!


Dela:

FacebookLinkedInMailCopy to clipboard