Lediga jobb

Emmaboda Elnät AB
Elnätschef
Publicerad: 2017-09-28 
ArbetsgivareEmmaboda Elnät AB
Rekryteringsområde Tjänstemän
UppdragstypRekrytering
OmrådeEl/Elektronik
OrtEmmaboda
Platser1
Sista ansökningsdag2017-10-29

Emmaboda Energi är ett lokalt företag med c:a 25 anställda som är helägt av Emmaboda kommun. Vi omsätter ungefär 100 miljoner kronor och skapar samhällsnytta på affärsmässiga grunder genom att producera och leverera självklarheter som vatten, värme, elektricitet och bredband. Vi tar också hand om hushållens avfall och avlopp. Vi investerar i vårt elnät bland annat genom att ersätta luftledningar med markkabel för att klimatsäkra eldistributionen och reducera framtida underhållskostnader. Vi är miljöcertifierade enligt ISO 14000.

Emmaboda kommun erbjuder en attraktiv och god boendemiljö med goda kommunikationsmöjligheter till Kalmar, Karlskrona och Växjö.

Är du vår nya Elnätschef?

Dina arbetsuppgifter

Affärsområde Elnät har ansvar för elnätet inom de norra delarna av kommunen och sysselsätter åtta medarbetare med kompetens inom till exempel linjemontage, mätinsamling och dokumentation.

Som elnätschef är du ansvarig för affärsområdets resultat och du leder arbetet med drift, underhåll, förvaltning och utveckling av elnätet inom vårt koncessionsområde. I resultatansvaret ingår budget för investeringar och drift, uppföljning och rapportering. Du arbetar med omvärldsbevakning inom ditt område och ansvarar för att vi arbetar på bästa sätt med utvecklade rutiner och metoder med både effektivitet och säker arbetsmiljö som mål.

Du ingår i bolagets ledningsgrupp där du aktivt bidrar med dina kunskaper och erfarenheter för hela bolagets utveckling.

Din profil

Du är elkraftingenjör eller motsvarande, gärna med erfarenhet från energibranschen. Auktorisation som elinstallatör, typ A, är meriterande.

Du är tekniskt kunnig och intresserad med goda kunskaper om elnät och deras uppbyggnad. Kunskap och erfarenhet inom ekonomi, inköp och markjuridik är meriterande. För att lyckas väl i rollen är det viktigt att du har tidigare erfarenhet av personalledning och förändringsarbete och gärna också ledningsgruppsarbete.

Vi söker en driven, ambitiös och energisk person som är nytänkande och kreativ med en förmåga att se och förstå både kundens och organisationens perspektiv. Du trivs i ledarrollen och identifierar dig med den. Du vet att du lyckas när dina medarbetare lyckas och drivs av att uppnå uppsatta mål. Du är kvalitetsmedveten och strukturerad och du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning i ett välrenommerat kommunalt bolag. Hos oss får du ett fritt och utvecklande arbete på en trivsam arbetsplats. Att vi är ett litet bolag gör att samarbete och prestigelöshet är en förutsättning för vår framgång. Vi strävar efter att vara en jämställd och öppen arbetsplats.

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar emot din ansökan via databasen.

Ansvariga rekryterarare är Susanne Appelkvist och nås på 0767-781516 eller på susanne.appelkvist@unikresurs.se samt Jonas Österbo, 0768 99 85 77 eller jonas.osterbo@unikresurs.se

Väl mött!

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!