Lediga jobb

Inköpare
Publicerad: 2018-01-05 
ArbetsgivareNordic Vehicle Conversion AB
Rekryteringsområde Tjänstemän
UppdragstypRekrytering
OmrådeInköp/Lager/ Logistik
OrtRonneby
Platser1
Sista ansökningsdag2018-01-30

Nordic Vehicle Conversion AB består av våra unika och välkända varumärken Euro-Lans och Karosseriverken. I koncernen ingår även U-Lift AB i Backaryd och Ydre Skåp AB i Österbymo.
Vi anpassar, bygger och inreder fordon för yrkesmässig persontrafik, utryckningsfordon och fordon för gods- och varutransporter. Allt enligt våra kunders önskemål och behov! Våra kunder är till största del de större fordonstillverkarna samt lokala återförsäljare av fordon men vi har också en del direktförsäljning till slutkunder i form av Landsting etc.

Under våren/sommaren väntar vi en volymökning i våra orderböcker och vi kommer därför att behöva stärka upp vår organisation med en Inköpare för att klara av kommande volymer.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I din roll som Inköpare kommer du att ansvara för de dagliga inköpsaktiviteterna i nära kontakt med kollegor på produktions- sälj och teknikavdelningen. Du arbetar med att analysera behov och planera materialförsörjning. Du är också vår viktiga länk till leverantörerna och jobbar med allt från offertförfrågan, mindre förhandlingar, orderläggning, ordererkännande samt säkerställa en stabil affär genom att förbättra och övervaka samarbetet med leverantörer och utföra kostnadskalkyler.

Kravprofil

Du har en utbildning i Inköp, ekonomi, logistik eller motsvarande erfarenhet från liknande arbete. Den vi söker brinner för Inköp/Logistik och skall kunna ansvara, driva och genomföra förbättringsarbete inom detta. Du har goda kunskaper i engelska i tal och skrift samt i MS Office. Har du erfarenheter från arbete med materialplaneringssystem är det bra.

Vi behöver en lagspelare med driv som trivs med att ha många relationer och kontakter på alla nivåer i organisationen och är positiv till att jobba flexibelt både inom och utanför din formella roll samt bidra till att skapa team anda. Du är en person med ett övergripande synsätt, som samtidigt har en stark analytisk förmåga, drivkraft och god affärsmässighet. Vi värdesätter också egenskaper som skapar förutsättningar för ett gott samarbete och kommunikation med övriga intressenter i organisationen, för att implementera och realisera våra gemensamma mål, strategier och förväntningar. Eftersom att du är ansvarig för dina egna leverantörer krävs det att du är självgående och ansvarstagande. Du har förmåga att se vilka faktorer som inverkar på planering och störningar i olika processer. Mycket av din dagliga kommunikation sker på engelska och du har inga problem att uttrycka dig i både tal och skrift.

Du har sinne för ordning och reda samt förmåga att prioritera då arbetsbelastning och tempo stundvis är högt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Vi tar emot din ansökan via databasen.

Ansvariga rekryterare är Susanne Appelkvist och nås på 0767-781516 eller på susanne.appelkvist@unikresurs.se

Marie Johansson och nås på 0700-911403 marie.johansson@unikresurs.se!

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!