Lediga jobb

HR-konsult till Sofidel Sweden AB
Publicerad: 2018-04-27 
ArbetsgivareUnik Resurs i Sverige AB
Rekryteringsområde Tjänstemän
UppdragstypHyrrekrytering
OmrådeHR/ Organisation
OrtLinköping
Platser1
Sista ansökningsdatum2018-05-31
Företagspresentation

Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6000 anställda och en omsättning på drygt 1,8 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Alla medarbetare ska vilja vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Sofidel behöver stärka upp sin HR-avdelning under en period på 1,5 år och söker därför en HR-konsult med start omgående. Tjänsten innebär en hyrrekrytering där du blir visstidsanställd via Unik Resurs på 6 månader innan anställningen går över till en visstidsanställning på Sofidel om samarbetet fungerar bra. Rollen innebär att du kommer arbeta brett inom hela området HR och är ett perfekt tillfälle att samla på dig erfarenheter och ett gediget kunskapsspann som du kommer ha nytta av under hela din karriär.

Du kommer huvudsakligen att arbeta med:

  • Rekrytering
  • Rehabärenden
  • Bemanning
  • Personaladministration och statistik
  • Administrera och koordinera utbildningsaktiviteter mot uppsatt budget
  • Delta i fackliga förhandlingar och samverkan vid behov
  • Ge stöd och vägledning till medarbetare och chefer i övriga HR-relaterade frågor
  • Företräda HR/företaget inom samverkansforum
Din profil

Som HR-konsult är du en del av Sofidels HR-avdelning och du arbetar nära HR-Chef, HR-Assistent och Löneadministratör. Du är därmed inte ensam i ditt arbete, och det är viktigt att du också vågar söka och utnyttja den kunskap som finns vid tillfällen då du är osäker. Här söker vi främst en person som har arbetat i cirka 1-2 år och som vill utvecklas i sin yrkesroll.

Om du ska trivas i rollen ser vi helst att du som person är:

  • Balanserad mellan att vara driven och ödmjuk inför dina arbetsuppgifter
  • Van vid att arbeta självständigt
  • Effektiv och strukturerad i ditt sätt att arbeta
  • Prestigelös men samtidigt förmögen att stå på dig och fatta egna beslut när situationen kräver
  • Duktig på att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska


Rent konkret vill vi att du ska ha:

  • Akademisk examen inom HR
  • B-körkort samt tillgång till egen bil
Ansök redan idag!

Låter det här som något för dig? Tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst, och kom ihåg att uppdatera ditt CV så att vi kan nå dig.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Mindy-Li Nixon och nås på 0704-91 62 58 eller på mindy-li.nixon@unikresurs.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Välkommen till Unik Resurs!

Vi är din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång.

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!


Dela:

FacebookLinkedInMailCopy to clipboard