Lediga jobb

Fastighetschef
Publicerad: 2018-08-31 
ArbetsgivareMjölby Kommun
Rekryteringsområde Tjänstemän
UppdragstypRekrytering
OmrådeChefstjänster/ Styrelse-uppdrag
OrtMjölby
Platser1
Sista ansökningsdatum2018-09-21
Om arbetsplatsen

Vår kommun är expansiv med strax över 27.000 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: ”Världsvan och hemkär”. ”Världsvan” står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. ”Hemkär” står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

Vill du veta mer om oss?
Besök oss på www.mjolby.se

Vill du vara med och bygga mer idag och förvalta Mjölby kommuns fastigheter imorgon?

Service- och teknikförvaltningen har ansvar för förvaltning av kommunens fastigheter, gator, parker, vatten, avlopp och avfall. Vår förvaltning består av fem stycken avdelningar. På förvaltningen finns också en projektenhet som hanterar investeringsprojekt på uppdrag av de olika avdelningarna. Förvaltningen har ca 250 medarbetare. Service- och teknikförvaltningen styrs av den tekniska nämnden.

Fastighetsavdelningen ansvarar för nybyggnation, om och- tillbyggnader samt underhåll av kommunens fastigheter. Mjölby Kommuns fastighetsbestånd består idag av ca 200 000 kvm egen lokalyta där löpande drift och underhåll sköts. Det är en hög investeringstakt inom kommunen med flera spännande fastighetsprojekt som väntar. Enheten består idag av 24 medarbetare.

I och med den expansion som kommunen är inne i med många komplexa och intressanta investeringsprojekt kommer också förvaltningsvolymen att öka avsevärt – de ca 200 000 kvm som vi har idag kommer inom några år att vara cirka 240 000 kvm. Det innebär att vi behöver utveckla, stärka och tydliggöra arbetsmetoder, digitala verktyg m m för att bli en mer professionell kommunal fastighetsförvaltning.

Arbetsuppgifter

Som fastighetschef är du ansvarig för avdelningens verksamhet, vilket innefattar kvalitets-, budget- och personalansvar. Du ansvarar även för att lagar, tillstånd och andra regler följs. Som stöd i ditt arbete har du en driftchef som ansvarar för den enhetens verksamhet, budget och personal.

Förutom driftenheten har du en tjänstemannagrupp direkt underställd dig som består av tre förvaltare, en fastighetstekniker, en el- och teleingenjör. Stadsträdgårdsmästaren och en landskapsarkitekt är anställda på gatu- och parkavdelningen men arbetar också åt fastighetsavdelningen på halvtid. En av förvaltarna kombinerar den tjänsten som VVS-ingenjör. På avdelningen arbetar idag totalt 24 medarbetare.

Du är underställd förvaltningschefen på service- och teknikförvaltningen och du ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Fastighetschefen arbetar nära den politiska styrningen i förvaltningen och i kommunen.

Kvalifikationer

Du har civil- eller högskoleingenjörsexamen eller motsvarande kunskaper genom erfarenhet som kommunen bedömer vara likvärdigt. Din utbildning får gärna vara inriktad mot fastighet.

Du är väl förtrogen med fastighetsverksamhet och modern fastighetsförvaltning genom tidigare arbeten. Det är positivt om du också har erfarenhet från fastighets utveckling och nybyggnation. Du har ledarerfarenhet och goda kunskaper inom ekonomi och upphandling.

B-körkort krävs. Kommunal erfarenhet är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper inom framförallt ledarskap och samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och kan utrycka dig bra både i tal och skrift.
Vi vill att du ska kunna arbeta mål- och resultatorienterat med en helhetssyn. Vi söker en engagerad och initiativtagande ledare som tillsammans med medarbetarna utvecklar verksamheten.

Erfarenhet krävs.

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning:   Heltid


Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Peter Ardenfors och nås på 072-744 34 95 eller på peter.ardenfors@unikresurs.se

Väl mött!

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!


Dela:

FacebookLinkedInMailCopy to clipboard