Lediga jobb

Fastighetsförvaltare till Service- och teknikförvaltningen
Publicerad: 2018-11-02 
ArbetsgivareMjölby Kommun
Rekryteringsområde Tjänstemän
UppdragstypRekrytering
OmrådeBygg/ Anläggning
OrtMjölby
Platser1
Sista ansökningsdatum2018-11-25

Vill du vara med och förvalta kommunala fastigheter för en växande kommun med många spännande fastighetsprojekt som väntar? Då kan du vara vår nästa Fastighetsförvaltare!

Om arbetsplatsen och avdelningen

Mjölby kommun är expansiv med strax över 27 000 invånare. Här har man nära till varandra och till resten av världen. Kommunikationerna är utmärkta.

Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: ”Världsvan och hemkär”. ”Världsvan” står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. ”Hemkär” står för stolthet och glädje över hembygden. Här är det enkelt att leva ett gott liv. Vill du veta mer om Mjölby kommun? Besök då www.mjolby.se

Service- och teknikförvaltningen har ansvar för förvaltning av kommunens fastigheter, gator, parker, vatten, avlopp och avfall. Service- och teknikförvaltningen ansvarar också för måltidsservice och lokalvård. Kommunens medarbetare har gedigen kunskap och engagemang för miljön vilket bidrar till en hållbar utveckling, och man satsar på ny teknik och ny utveckling för att kunna ligga i framkant inom sina verksamhetsområden. Förvaltningen består av sex avdelningar och har cirka 250 medarbetare. På förvaltningen finns också en projektenhet som hanterar investeringsprojekt på uppdrag av de olika avdelningarna. Service- och teknikförvaltningen styrs av den tekniska nämnden.

Avdelningen fastighet, som du kommer vara en del av, ansvarar för projektering, projektledning av nybyggnation, om och- tillbyggnader samt underhåll av kommunens fastigheter. Mjölby Kommuns fastighetsbestånd består idag av knappt 200 000 kvm egen lokalyta där löpande drift och underhåll sköts. Det är en hög investeringstakt inom kommunen med flera spännande fastighetsprojekt som väntar. Det innebär att Mjölby kommun kommer att få arbeta med att utveckla och stärka sina arbetsmetoder samt användningen av digitala verktyg för att bli ännu bättre och mer professionella inom fastighetsförvaltning. Enheten består idag av 22 medarbetare.

Arbetsuppgifter

Som fastighetsförvaltare i kommunens organisation tillhör du fastighetsavdelningen. Du har tekniskt och ekonomiskt ansvar för ett antal fastigheter. Du ansvarar för den tekniska, juridiska och ekonomiska förvaltningen av dina fastigheter och fungerar även som kontaktperson för hyresgästerna. Som fastighetsförvaltare arbetar du med att långsiktigt planera för utvecklingen av fastigheterna inom ditt område. Du arbetar med att planera och genomföra underhållsplaner för de fastigheter du ansvarar för. Som fastighetsförvaltare samarbetar du bland annat med två fastighetsförvaltare, driftchef, driftstekniker, el- teleingenjör och verksamhetsförvaltningarnas lokalsamordnare.  

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att:

  • Delta i framtagande av underhållsplaner för fastigheterna
  • Beställa och genomföra underhålls- och renoveringsåtgärder utifrån tilldelad budget och inom ramen för tecknade ramavtal. I större projekt har du stöd från vår projektenhet.
  • Ta del i arbetet med upphandling av ramavtal.
  • Ha fortlöpande kontakter och samarbete med ramavtalsentreprenörer och konsulter.
  • Ta fram underlag för hyresavtal
  • Aktivt delta i uppbyggnaden och utvecklingen av våra förvaltningsrutiner med stöd av vårt förvaltningssystem (IncitXpand)
  • Aktivt delta i utvecklingen av övriga administrativa och ekonomiska rutiner inom enheten.

Din profil

Erfarenhet krävs. Vi söker dig med relevant högskoleutbildning (t ex byggnads- eller fastighetsingenjör) eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi ser helst att du har några års erfarenhet av att ha arbetat som fastighetsförvaltare eller motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med styr- och övervakningssystem samt energiuppföljning. Du behöver ha goda kunskaper i svenska, både i tal- och skrift.

Som person är du duktig på att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är bra på att samarbeta med dina kollegor och har förmåga vid att bygga och behålla goda kundrelationer. För att självständigt kunna driva ditt arbete framåt är du van vid att ta egna initiativ.

Vi erbjuder dig ett arbete där du får ta eget ansvar och vara med och utveckla både arbetsmetoder och fastighetsprojekt. Vi har ett individuellt introduktionsprogram som gör att du får goda förutsättningar att komma in i ditt nya arbete.

B-körkort är ett krav.

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst.

Denna rekrytering är ett samarbete med Unik Resurs, som tar emot ansökningar och svarar på frågor. Mjölby kommun undanber sig all övrig extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

Ansök senast:   2018-11-25

Kontaktperson, Unik Resurs:

Rekryterare Mindy-Li Nixon via mindy-li.nixon@unikresurs.se alternativt tel: 0704-91 62 58. 

Facklig företrädare

Bo Hallberg, Vision, telefon 0142-851 30 

Övrigt

Mjölby kommun tillämpar rökfri arbetstid.



Dela:

FacebookLinkedInMailCopy to clipboard