Lediga jobb

Vi söker nu Upphandlare till Ronneby Miljö & teknik.
Publicerad: 2018-10-26 
ArbetsgivareRonneby Miljö & Teknik AB
Rekryteringsområde Tjänstemän
UppdragstypRekrytering
OmrådeJuridik
OrtRonneby
Platser1
Sista ansökningsdatum2018-11-18
Företagspresentation

Ronneby Miljö & Teknik AB bildades 1999 och är ett kommunalt bolag som är helägt av Ronneby kommun. Hanterar el, värme, vatten, avlopp, renhållning, fiberoptiskt nät och bredband. För närvarande arbetar runt 115 personer i verksamheten. Omsättningen uppgår till omkring 275 miljoner kronor per år.

Vi har som målsättning att kombinera miljöansvar med ekonomisk effektivitet. Genom att vi arbetar med en helhetssyn och använder oss av modern teknik skapar vi en renare miljö runt om i kommunen. Du hittar mer infor på www.ronneby.se/miljoteknik

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Ronneby Miljö & teknik är inne i ett utvecklings- och förbättringsarbete kallat ”Miljöteknik 2.0”. Arbetet handlar bla organisation, verksamhetsförbättringar/utveckling, kultur/värdegrunder, styrning, processer, policys och arbetssätt, mandat vilket är ett långsiktigt arbete över tid och som kommer att genomsyra hela organisationen och de 115 medarbetarna.

Som upphandlare kommer du att arbeta med Planera, leda, genomföra upphandlingar på ett systematiskt och samordnat sätt över hela bolaget. Leda planera och genomföra upphandlingar och avrop av varierande komplexitet, säkerställa att det genomförs systematiserade avtalsuppföljningar, årligen analysera risker kopplat till området upphandling, uppföljningar avseende ramavtal samt på sikt ta fram en inköpsstrategi. Du kommer att i nära samverkan med beställande funktioner i organisationen i syfte att säkerställa affärsmässighet, administration och rättssäker juridik.

Din profil

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom ekonomi och/eller juridik eller arbetslivserfarenhet inom upphandlingsområdet som bedöms som likvärdig.    

Du behöver ha en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga med erfarenhet av viktiga samtal/möten. Vi ser gärna att du som person är beslutsam samt besitter kompetens och erfarenhet av LOU (lagen om offentlig upphandling) och LUF (lagen om upphandling inom försörjningssektorerna). Det är meriterande med kompetens inom allmänna bestämmelser bygg/entreprenad samt erfarenhet av upphandlingar av konsulter/entreprenörer.

Arbete med människor och en känsla för ordning och reda är självklart för dig. Du har en god datorvana inom office-paketet samt besitter en god förmåga att organisera och planera arbetet på ett strukturerat sätt.

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Vi tar endast emot din ansökan via databasen, har du frågor är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare Ola Johansson och nås på 0728-575705 eller på ola.johansson@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!


Dela:

FacebookLinkedInMailCopy to clipboard