Lediga jobb

Avvikelsekoordinator
Publicerad: 2018-11-07 
ArbetsgivareUnik Resurs i Sverige AB
Rekryteringsområde Tjänstemän
UppdragstypUthyrning
OmrådeInköp/Lager/ Logistik
OrtFinspång
Platser1
Sista ansökningsdatum2018-11-25
Företagspresentation

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en AvvikelsekoordinatorUppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuts i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.

Avdelningen hanterar avvikelserapporter för leverantörsorsakade avvikelser och är del i ett globalt nätverk med liknande avdelningar runt om i Europa och USA.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som avvikelsekoordinator säkerställer du och förbättrar leverantörskvalitet med fokus på att vara drivande och ansvara för att korrigerande och förebyggande åtgärder vidtas på rätt sätt av den ansvariga leverantören. Du kommer tillsammans med dina medarbetare att verka för en professionell och proaktiv verksamhet med mycket god kvalitet.

Leverantörerna är en naturlig förlängning av företaget, vilket innebär att koordinatorn är spindeln i nätet både internt och mot leverantörer, i syfte att säkerställa rätt drivning och dokumentering kopplat till avvikelsers olika faser.

Arbetsuppgifter:

* Ansvara för att sammanhålla, koordinera och driva aktiviteter för att säkerställa att rätt åtgärd genomförs i rätt tid genom avvikelserapportens olika faser.

* Bygga och upprätthålla kontaktnät såväl internt som externt.

* Att aktivt analysera data kopplat till leverantörsorsakade kvalitetsbrister i syfte att verifiera och validera vidtagna åtgärder samt att upptäcka eventuellt återkommande avvikelser.

* Ta fram underlag och statistik till kontinuerliga möten.

* Aktivt bidra till och driva förbättringar genom att utveckla processer du själv arbetar i samt att driva processutveckling och leverantörsutveckling inom ditt ansvarsområde.

Din profil

Vi söker dig som har ett driv att ständigt förbättra den verksamhet som du är engagerad i, vilket har gjort dig till en ödmjuk person som är intresserad av att även utveckla och förbättra dig själv. Du är strukturerad och analytisk och du trivs när du får bidra till att skapa ordning och reda samt när du når uppsatta mål. Det är viktigt att du har ett intresse och förståelse för hur olika funktioner inom ett företag arbetar, insikt om hur man kan få samarbetet dem emellan att fungera bättre samt att du har ett brinnande intresse för kvalitet. Du ser det som stimulerande att träffa människor såväl internt inom företaget samt externt. Du har en positiv inställning, utåtriktad och relationsbyggande är ord som passar väl in på dig. Du har sannolikt några års arbetslivserfarenhet inom produktion, logistik, inköp, kvalitet eller närliggande områden. Arbetet innebär många internationella leverantörskontakter, såväl som interna kontakter, varför vi gärna ser att du gillar att vara ”spindeln i nätet”, att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, samt att du är bra på att kommunicera pedagogiskt.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Frida Stern och nås på 0704-106395 eller på frida.stern@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!


Dela:

FacebookLinkedInMailCopy to clipboard